Kvalitný a profesionálny copywriter – ako by mal vyzerať?

Hľadáte človeka, ktorý vám kvalitne otextuje celú vašu webovú stránku, prípadne internetový obchod? Pravdepodobne vás čaká dlhé hľadanie a skúšanie. Ponúk od copywriterov je totiž neúrekom.

Predpokladám, že vám ide správne o kvalitu, než o kvantitu. Predstavme si preto kvalitného copywritera – ako by mal vlastne vyzerať človek, ktorý sa bude starať o obsahovú stránku vášho biznisu?

Copywriter je profesia, ktorá sa bohužiaľ pokladá za bežnú redaktorskú prácu. Veď copík (ako sa často slangovo nazývajú) v podstate „LEN“ píše. Avšak stať sa copywriterom nie je ťažké, je ťažké stať sa kvalitným copywriterom.

Je veľmi dôležité, aby sa copywriter učili, a to najmä zo svojich chýb alebo zo spätnej väzby cieľovej skupiny. Len tak sa copywriter stane kvalitným copywriterom. Ak spolupracujete s človekom, ktorý má chuť sa stále zdokonaľovať a učí sa, jeho texty sú stále lepšie…. a onedlho sa budete pýšiť spoluprácou s človekom, ktorý napíše čokoľvek, kedykoľvek a v tom najlepšom znení.

Prečítajte si tiež: Aké výhody má externý copywriter?

Na začiatku spolupráce si overte referencie a vypýtajte si odkazy na články, popisy, reklamné slogany či iné formáty, ktoré daný copywriter vytváral. Ideálny copywriter má presah do SEO a UX.

Nesnažte sa šetriť. Pri nadviazaní spolupráce s neskúseným človekom investujete do zaškolenia a úprav veľké množstvo času. Nakoniec po istom čase zistíte, že ste peniaze vyhodili von oknom a musíte dať všetko prerobiť skúsenejšiemu copywriterovi.

Dobrou správou je, že na Slovensku existuje veľa reklamných agentúr, ktoré majú vo svojich radoch talentovaných copywriterov. Čo to pre vás znamená? Pestrý výber, nižšie ceny a taktiež aj možnosť spoľahnúť sa na to, že v agentúre sa veci flákať a neustále odkladať nemôžu. Zatiaľ čo pri freelancerovi si človek nemôže byť nikdy istý.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.