SEO – proces podporujúci úspech vašich webových stránok

Webové stránky sú dôležitou súčasťou každej firmy či predajcu produktov a služieb. A aby mali zmysel a predovšetkým sa k nim dostal čo najvyšší počet návštevníkov a tým i zákazníkov, tak je potrebné ich nastaviť tak, aby to bolo možné. Pokiaľ neviete ako na to, tak s tým vám pomôže skúsený SEO špecialista, ktorého služby využívajú klienti v Čechách i na Slovensku.

Môžete nám hneď na úvod vysvetliť čo je SEO?

Áno, samozrejme. SEO či presné znenie Search Engine Optimization je proces, ktorý umožňuje optimalizáciu webových stránok pre vyhľadávače. Znamená to, že vaše webové stránky potrebujú zviditeľniť a byť prijateľné pre vyhľadávače, pretože práve vyhľadávače sú najčastejšou cestou, ktorou sa na www stránky dostanú užívatelia internetu. Vďaka tomu sa zvýši návštevnosť webu, dostane sa na prvé pozície vyhľadávačov a s tým súvisí i cielený zisk.

A akým spôsobom toho vy ako SEO špecialista dosiahnete?

Pôsobím v tejto oblasti už niekoľko rokov a preto viem, že svojim klientom pomôžem predovšetkým individuálnym prístupom. Takže keď niekto vyhľadá moje služby a požaduje SEO, tak ako prvý krok SEO je konzultácia. Pri nej zistím nielen požiadavky klienta, ale hlavne sa podrobne zoznámi s jeho činnosťou a obsahom webových stránok či eshopu. Každé webové stránky sú iné, vlastníci majú iné ciele, iné zisky a podobne. Takže je dôležité vytvoriť riešenie na mieru, aby to vo finále fungovalo.

A aké sú po konzultácii ďalšie kroky?

Ako ďalší krok je SEO analýza samotného webu, pri ktorej zistím ako na tom webové stránky sú. Odhalím tak všetky nedostatky a chyby a tie nielen, že odstránim, ale prevediem aj správne nastavenie obsahu, štruktúry a ďalších náležitostí ako sú nadpisy, meta description atď. Toto všetko sú veci, ktoré vyhľadávače berú veľmi prísne a neustále vyhodnocujú, takže cieľom je zapáčiť sa vyhľadávačom. Ďalším dôležitým krokom je analýza kľúčových slov. Kľúčové slová sú práve tie, ktoré užívatelia vkladajú do vyhľadávania, keď potrebujú nájsť určité produkty, služby či informácie a ich nastavenie musí byť totožné s obsahom webových stránok. Takže ak predávate na svojom eshopu napríklad obuv, tak nemôžete nastaviť kľúčové slovo či frázu v podobe doprava Praha, ale napríklad letná obuv a podobne.

Rozumiem. A po týchto krokoch už všetko funguje ako má a web je viditeľný? 

No k týmto krokom patrí ešte linkbuilding, čiže tvorba spätných odkazov, ktorá je veľmi dôležitá a patrí vlastne k tým najdôležitejším SEO prvkom. Ide o prvky, ktoré nefungujú priamo na webových stránkach, ktoré sa optimalizujú, ale mimo stránky, takže privádzajú návštevníkov na web zase z iných zdrojov. Spätné odkazy musia byť preto rovnako kvalitné ako samotné webové stránky. A či je týmto už web viditeľný? SEO je proces dlhodobý, takže nemôžete očakávať pozitívne výsledky okamžite. SEO musí byť kvalitné, pravidelné a intenzívne a fungovať dlhodobo. Jedine tak budú mať www stránky požadovaný úspech.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.